E-sikring - feilmelding ved bestilling
Feilmelding ved bestilling / opprettelse av e-sikring (som omhandler selgere):
“Feil i oppdragsdata: Ugyldig personnr eller fødselsnr på rettsubjekt”
Dersom sikring opprettes etter at kjøper er lagt inn på oppdraget, så må også kjøper ha lagt inn personnummer for at det skal være mulig å opprette e-sikring.
- Sjekk at oppdragsparter (selger, kjøper) har korrekt info lagt inn (personnr. etc.)
Kjøper har ikke personnummer eller avventer d-nummer;
- Dette kan man omgå ved å endre relasjonen til kjøper. Relasjonen kan endres til for eksempel "Annen kontaktperson" eller "Annet", slik at kjøpers informasjon ikke blir overført til Ambita.
- Hvis du må endre relasjon for å omgå dette, gå inn på Oppdragsparter → Trykk på kjøper (eller gruppa av kjøpere) → Gå på Oppfølging → Endre relasjon til “Annen kontaktperson” eller lignende. NB! Husk å endre relasjonen tilbake til “kjøper” etter at e-sikringen er bestilt.
